Urheilu

Kaikki KILPAILUKUTSUT

Ampumasuunnistuksesta 7 mitalia

Piirin ampumasuunnistusrastit tiistaina Akaalla toivat H-T:lle seitsemän mitalia. Lisäksi tulee vielä joukkuekisan kolmoisvoitto, tuloksia ei vielä keskiviikkona ole saatu. Ruskeakiven ampumaradan lähimaasto oli suunnistuksellisesti köyhää, tasaista, suurelta osin soistuvaa.

Miehissä Lauri Lindberg, Jani Mäntytörmä ja Mikko Lepistö ottivat kolmoisvoiton. Kahden parhaan ero tuli suunnistuksessa molempien ammuttua 2+1 sakkoja. Eroa oli 42 sekuntia. Muissa sarjoissa ei ykköseksi ylletty, mutta hopeaan pystyivätAarno Hovikorpi H75, Veikko Långström H65 ja Hannu Lähteenmäki H60. Pronssin H70:ssä sai Pentti Talikainen.

***

H-T:n urheilijat saavuttivat kaksi mitalia Reserviläisurheiluliiton ampumasuunnistuksen mestaruuskisoissa Oripäässä. Veikko Långström voittti 65-vuotiaiden sarjan. ja Aarno Hovikorpi nappasi pronssin 75-vuotiaiden poikien sarjassa.

***

Perinnepistoolin piirin kisat järjesti HT perinteisesti Parolannummella. Menestyskin järjestäjille oli perinteistä neljän mestaruuden muodossa. Voittajia olivat Jani Huotari H-sarja, Pekka Varjus H70,  Pasi Koivula H50 ja Katja Koivulahti D. 60-vuotiaiden kulta livahti Markku Haavistolle Valkeakoskelle. Yleisessä sarjassa Jussi Nylund hävisi mestarille vain pisteen ja Sami Viitanen oli kolmas eli kolmoisvoitto HT:lle.

Pena Talikainen

H-T tarkkana ilmapistoolilla

Hattulan-Tyrvännön reserviläiset hallitsi ilma-aseiden pistoolilajia Toijalassa piirin ilma-asekisoissa. Miesten yleisessä sarjassa ”seura” otti komean neloisvoiton: mestari Kari Niemelä 377, hopeaa Jouko Fleming 367 ja pronssia Jussi Nylund 356. Neloseksi tähtäsi Olli Viitanen ja lisäksi Lauri Kemi oli kuudes.

Myös naisten sarjan voitto tuli H-T:lle, sillä Johanna Alarto oli paras tuloksella 349 ja Henna Pylsy ampui pronssin arvoisesti 322. H70:ssä hopean otti Pentti Järvinen tuloksella 344.

Joukkueissa H-T otti kaksoisvoiton tuloksilla 1100 ja 1057. Kolmosjoukkue taipui neljänneksi yhdentoista pisteen päässä pronssista. Kivääripuolella saldona oli Seppo Laakson hopea H50-sarjassa

Aarnisalolle pronssi ampumahiihdossa

H-T:n Simo-Pekka Aarnisalo jatkoi menestyksiään ottamalla pronssia Reserviläisurheiluliiton ampumahiihdon mestaruuskilpailuissa Imatralla. Mies piti sarjansa H55 parasta hiihtovauhtia, mutta ammunnassa jyvä ei ollut oikein kohdallaan vaan tuloksena oli kymmenen sakkominuuttia 4+3+0+3. Ammuntaa vaikeutti pyörivä tuuli.

PIIRIN AMPUMAJUOKSU
KILPAILU 5.9

Ampumajuoksun suosio vähenee

Reserviläispiirien ampumajuoksussa oli osittain päällekkäisten sotilaiden SM-suunnistusten takia osallistujakatoa. Järjestelyt olivat ”HT-tasoa” eli onnistuneet. Isäntäseura joutui nyt tyytymään kolmeen mestaruuteen ja joukkuevoittoon.

Sarjavoitot juoksivat ja ampuivat yleisessä sarjassa kahden minuutin erolla Jani Mäntytörmä, viisikymmppisissä sarjaansa alempana yli 18 minuutin erolla Simo-Pekka Aarnisalo ja H60:n mestari Hannu Lähteenmäki hänkin yli seitsemällä minuutilla. Pronssin sai Jussi Nylund H50:ssä. Joukkueena HT:llä ei tietenkään ollut vastusta, mutta ei se meidän vika ole, että muut eivät saa joukkuetta.